Jarin Saab-sivut

Näillä sivuille esittelen nykyisiä ja entisiä autojani ja niitä fiiliksiä, joita lähinnä Saabieni kanssa olen saanut kokea. Tervetuloa seuraani.

Huom! Näitä sivuja ei enää päivitetä. Autoilu jatkuu: instagram.com/autoileva_veijari


Sähköpostiosoitteeni on jariha@tarzani.com ja puhelinnumeroni 040 556 0081.
Asuinkuntani Kajaani.



Tässäpä pieni tarina siltä ajalta, kun tauti puhkesi päälle...

Per Lok 03, 2003 21:07

Seuraa koeajoraportti, sillä havaitsin, että olen ostamassa ysiysiä, enkä ole edes ajanut sellaisella moniin vuosiin. No, bongasin Keltaisesta Pörssistä -83 vuoden ysiysin Sonkajärveltä. Matkaa 50 kilometriä, sinne siis.

Auto oli päällisin puolin hieman epäsiisti. Ovien alaosat kukkivat ja etukulma hieman ruttuinen. Hopea väri on muutoin tosi upea, haalistumista ei huomaa. Verhoilut ovat epäsiistit, mutta kutakuinkin ehjät. Tutustuminen autoon hieman tarkemmin ja havaintona on, että ruostehavainnot ovat ovia lukuunottamatta vähäisiä. Nuo ovetkin ovat paikattavissa. Istuutuminen autoon, mutta tuntuma on jotenkin rämä. Halpa.

Ja eikun ajamaan. Ajoasento on satkuun verrattuna huomattavan erilainen. Jotenkin pysty ja tiivis. Auton kulmat ovat ulottuvissa. Tämähän on olemukseltaan huomattavasti pienempi kuin satku ja niinhän sen pitää ollakin. Ohjaus on kevyt, moottori kehrää hyvin ja vastaa kaasuun. Vaihteisto toimii moitteetta, samoin kaikki hallintalaitteet. Tämähän tuntuu kerrassaan upealta. Koeajon päätteeksi olen haltioissani. Olen entistä vakuuttuneempi, että haluan juuri tällaisen.





Saabistille sattuu ja tapahtuu

Kuskin vika, kun tilannenopeus oli liian suuri, mutta auto ohjautui hallitusti kiertäen nätisti liikennemerkin ja pahimmilta vaurioilta vältyttiin. Tämä siis jouluna 2004.






Yläosan bannerikuvan Saab

Kuva on vuoden 1982 Saab 99:stä, jonka isäni osti uutena. Se on ollut innoittaja ja motivaationlähde tielläni saabistina. Autolla opettelin ajamaan ollessani 16-vuotias. Se tosin vaihtui uudempaan 900-malliin ennen kuin ehdin ajokortti-ikään.



Lue lisää:
 

Uusimmat jutut


Jaa |