Tilipäivä (30.4.2010)

Perhebudjetin syö aika tehokkaasti iso talo ja varshaisnuorten harrastukset. Vaimo aloitti viikko sitten tuolla toisaalla töissä ja ittelle pitäisi työmatka-auto löytää. Äitini Pololla olen onneksi saanut tämän viikon ajella. Eihän tässä muuten mitään ongelmaa, mutta kun tili on tyhjä saman tien, kun se tulee. No, olen minä pari sataa siitä autooni varannut. Riittääkö se? Tämän viikonlopun aikana minä olen päättänyt sen auton löytää (reilun kuukauden olen kyllä tässä jo tuloksetta aktiivisesti etsinyt).

No, ei tää nyt ihan niin kurjaa ole, kun kuitenki kaksi työssä käyvää, mutta paljon en autosta maksa, jos en mieleistäni löydä. Ja ei niiden mieleistenkään pitäisi paljoa maksaa. Nimittäin nyt polttelis kaikken eniten laittaa Uudenkaupungin lahja Suomen autoilevalle kansalle eli Talbot Horizon, mieluiten kylkiteipillistä vuosikertaa. Sivujani pidempään seuranneet sen kyllä tietävätkin, jos nyt sattuvat muistamaan. Toinen vaihtoehto onkin se ikuinen haaveeni eli metallivärinen kaksiovinen mallivuoden 82 Saab 99.

Käyn tuossa kuitenkin koeponnistamassa yhden Saabin viikonloppuna, jos en muuta löydä. Hinta ei siinä ole ongelma, vaan se, ettei se taida olla ihan leimauskunnossa. Mutta melkein kuitenkin.

Muutenpa se tilanne näyttääkin pahasti siltä, ellen halua päivääni hakumatkaan uhrata (ja se päivän hakumatka sitten ajanhukan lisäksi syö sen hankintabudjetin aika tehokkaasti), niin merkistä on luovuttava. Mutta kyllähän muistakin merkeistä löytyy mielenkiintoisia 70-80 -luvun menopelejä. Nuo uudemmat kun ei mieltä lämmitä, vaikka halpoja saattaisivat ollakin.

Toisaalta, kyllä kai sitä nyt ilman (kakkos)autoakin pärjää näin kesällä. Eihän tuo työmatka niin pitkä ole, eikä Suomen suvessa joka päivä sada.

Uusimmat jutut

Jaa |