Olen luopunut toivosta (12.12.2010)

Viimeisen seitsemän vuoden aikana opin noiden vanhojen Saabien kanssa niin hyvälle, että päälle on jäänyt käsitys, että alta 500 eurolla voisi saada ihan käypäsen käyttöauton. Se vain vaatii asennoitumista, sillä eivät noi ihan moitteettomia, helppoja ja idioottivarmoja pelejä enää ole. Mutta asennetta minulta riittää. Joskus vain haluan virkistäytyä tai vain lasken, että huolenpito tulee liian kalliiksi, ja laitan autot kiertoon.

Nyt olen jo jonkin aikaa etsinyt sopivaa Saabia ostettavaksi, mutta eipä niitä enää ole. Ei ainakaan silloin, kun tarvis on. Pitäisi tarttua tilaisuuteen silloin, kun sellainen eteen tulee, mutta eipä meikäläinen näiden kanssa osaa niin pitkälle katsoa, vaan elän hetkessä. Jos autoja on pihassa tarpeeksi, ei uusia oteta, vaikka ilmaiseksi saisi. Nyt se maksaa ikävästi takaisin.

Olen siis luopunut toivosta löytää edullista Saabia käyttöautoksi ja siirtänyt katseeni merkki-riippumattomiin hakuihin. Olisin tyytyväinen, jos eteen tulisi mikä vaan edullinen käyttöautoksi kelpaava auto, ja ostaisin se pois, jos vähäänkään miellyttää.

Olen kyllä uskotellut itselleni, että väliaikaiseksi vain siihen asti, kunnes mieluinen Saabi eteen tulee.

Hmm, tulipas kirjoitettua turha blogi-kirjoitus, mutta menköön julki tämän kerran...

Uusimmat jutut

Jaa |