Pakkaset ja Mazda (21.2.2011)

Sattuipa sitten niin, että lohkolämmittimen kello jäi sunnuntai-asentoon. Siis, että se alkaa lämmittämään vasta kahdeksan jälkeen, kun ajoon lähtö olisi vasta puoli yhdentoista aikoihin. Töihin piti silti lähteä jo ennen kahdeksaa. Ja pakkasta oli kuitenkin 27 astetta. Olen aina ollut sitä mieltä, että hyvä lähtökyky on hyvin pitkälti kiinni hyvästä akusta. Mutta näillä lukemilla siihen vaaditaan kyllä muutakin.

On tuo Mazda kyllä muutoinen melkoinen jääkaappi. Tai arkkupakastin. Lämmintä ei oikein jaksa pukata kabiiniin. Tosin taitaa johtua kyllä termaristakin, kun ei se lämppärin neula juuri koskaan puolta väliä tavoita.

Mutta silti, noin kolme todella laiskaa sekuntia startti pyörähti ja tuntui, että nyt se hyytyy kokonaan, mutta eikös vain kone herännyt henkiin. Tällainen tää jaappanin ihme on koko talven ollut. Äärimmäisen luotettava näihin keleihin, vaikkei mukavuudesta (hyvästä lämpenemiskyvystä lähinnä) ole päässytkään nauttimaan. Mutta joo, onhan tuo kyllä melko uusikin tuo auto, mutta silti...


 

Uusimmat jutut


Jaa |