Saba kahdella ovella (16.6.2011)

No niin se tuli Saabi taas taloon. Kaverit kyllä tietään tän mun kiintymyksen ja Facebookin kautta tästä autosta minulle vinkattiin, ennen kuin meni julkiseen kauppapaikkaan edes tarjolle...

Olin kyllä asennoitunut olemaan kesän ilman autoa, mutta eihän tätä voinut jättää ostamatta. Niin siistikuntoinen ja hyvännäköinen autohan tämä on. Hyvännäköisyys kyllä vähän yllätti, sillä en ole pitänyt aiemmin tätä kaksiovista ysisatkua järin nättinä pelinä. Mutta niin se vaan muuttuu spoilereilla, hyvällä värillä ja pystykeulalla kumman houkuttelevaksi. Spoilerit tässä lienevät olleen vakiona, koska auto on jotakuinkin niitä kaikkein ensimmäisiä kaksiovisia ysisatasia.

Nuo kapselit olivat minulla valmiina odottamassa sopivaa autoa. Ovat 70-luvulta ja jossain asiayhteyksissä jenkkikapseleiksi kutsuttuja. Liekö niitä meillä päin ollut edes tarjolla?

No kitinää sitä kuultiin sitten lapsilta tuosta takaovien puutteesta, mutta enköhän minä sen kestä.

Tämä kaksiovinen malli avasi muuten mielenkiintoisia ovia Uudenkaupungin tehtaalle. Tämä korimallihan on Uudenkaupungin suunnitteluosaston aikaansaannos, ja tästä jalostettiin myöhemmin sekä Saab 90 että Saab 900 Cabriolet, joita valmistettiinkin sitten vain Suomessa.

Uusimmat jutut

Jaa |