Kevät toi autokuumeen (2.4.2012)

Joka kevät, ja joka syksy, se iskee meikäläiseen. Autokuume. On se vaan kumma, kun nykyinen ysisatanen on kyllä riittävän vanha, jotta sen klassikoksi soisin laskevan, mutta kun se on niin pirun hyvä ja muutenkin täydellinen, niin eihän siinä mitään harrastamista ole. Sen kun vain ajelee.

No, mitäpä se mieli tekee? Eniten mun mieli kaipas päästä kokemaan se iänikuinen haaveeni Talbot Horizon. Ihan oikeesti. Kolme vuotta sitten sellaista tarjottiin hopealautasella, mutta jätin noutamatta. Vieläkin se kalvaa. Sit ihan käsittämätön mieliteko on myös 80-luvun puolivälin Datsun Sunnya kohtaan. No, kyllähän se tuo Kontiomäen ysiysikin (vm. 71 Nettiautossa) kiehtoo, mutta kun minä edelleen olen varsin pihi autoharrastaja, niin jätänpä haaveksi sen.

No mutta joo. Tuo mun ysisatanen on ollut talossa semmoiset kymmenen kuukautta, eikä oo kyllä tarvinnu kun posottaa menemään. Eipä oo tuon kuntoista vanhusta vielä vastaan tullut, vaikka jokunen Saabi on meikäläisenkin pihan kautta kiertänyt. Että varsin vahva on lääkitys tähän kuumeeseen kyllä. Ja kun vielä on sen verran järissään, että tajuaa, että vaihtamalla ei auto ainakaan parane.

Ja sit toi meitin Aygo. Sehän on ollut meillä jo kolme vuotta. Siis aivan jumalaisen upea peli edelleen. Viimeisen viikon kulutuslukema 5,0 l/km. Saabi vie näillä mun ajoilla semmoiset 12 l/100km. Mutta mitäpä tuosta..

Sielläpä se saba muiden joukossa.

PS. Tyttö on meillä päättänyt, että sitten kun voitetaan lotosta, niin ostetaan sähköauto. Minä kyllä tuen tuota haavetta. Uusimmat huhut Saabin tulevaisuudesta siis kiehtovat, josko tekisivät siitä sähköautobrändin. Saa nähä, ehtivätkö aloittamaan tuotannon, ennen kuin se lottovoitto kohdalle osuu..

Uusimmat jutut

Jaa |