Saab-uni (31.8.2009)

Sairastuminen Saabiin alkoi unesta ja jälleen olen noita levottomia unia nähnyt. Toissa yönä olin kattelemassa hyväkuntoista ysikuutosta, kunnes katoin sen pohjaa, joka oli kokonaan lahonnut pois. Eikös vain unissani ole hyvä ripaus todellisuuttakin? Nooh, viime yönä sitten olin jossain manner-euroopassa, jossa havaitsin samalla pihalla hopean 99 combin, taisi olla ihan ems-malli, sekä punaisen 99 farmarin. Niin, eihän 99 farmaria koskaan tehty ja 900 farmaristakin on vain joitakin photoshop-kuvia. Minähän en photoshoppaa, koska minulla ei sellaista ohjelmaa ole, mutta minä paintshoppaan. Etenkin nyt, kun näkyni oli niin herättyäni niin elävästi mielessä. Itse asiassa heräsin tuohon uneeni kolmevarttia ennen herätyskelloa, eikä nukuttanut enää yhtään.

Niin, malliksi otin aiemmin omistamani 99 combin ja tärkein elementti tuossa 99 farmarin perässä oli tuo oopperaikkunoiden kahdentaminen. Siis, että juuri sellaisena sen unessani näin. Toinen juttu, mikä piti piirtäen toteuttaa oli perän lyhentäminen, sillä alkuperäisen combin mitoilla siitä olisi tullut liian pitkä. Ja tässäkin viittaan uneeni, jossa auto oli varsin kompaktin oloinen. No, tässä se nyt on... :D

Unessani pääsin jututtamaan auton omistajaa, joka ihmetteli suuresti, miten me suomalaiset emme edes tunne moista farmaria olleen markkinoilla. Epäilimmekin tuon olevan Hollannin tehtaan erikoismalli, mutta että sitä kuitenkin oli ihan mallistoon kuuluvana siellä myyty.

... noin 8 tuntia myöhemmin ...

On sen verran hölmön näköinen tuo takasivuikkunaratkaisu, että tässä hieman maltillisempi vedos toteutuksesta...

Uusimmat jutut

Jaa |