Yhdellä autolla (12.11.2009)

Tästähän on tulossa opettavainen jakso. Tästä yhdellä autolla pärjäämisestä siis. Tiedoksi nyt vain, että kuljemme vaimon kanssa samaa työmatkaa, joten siksi pystymme tähän. Mutta kyllähän se haastetta tuo. Saapahan työnantajakin osansa tästä, koska emme pysty juuri "liukumaan". Kahdeksaksi töihin ja neljältä kotiin, oli työkiireet sitten miten pahasti päälle kaatuvat tahansa.

Mutta enempi suunnittelua vaatii iltamenot. Molemmilla kun on omansa ja lapsillakin harrastuksia. Vaimo jo useampaan kerran tuskaillut, että osta jo se auto, mutta maltetaan vielä.

Oon tässä myös päässyt analysoimaan halpojen autojen tarjontaa. Koska sellaisen olen valmis ostamaan, jos kohdalle sattuu. Viidessä vuodessa pelikenttä on muuttunut siten, että nyt halvalla saa muitakin, kuin Saabeja, ja Saabit on kummasti vähentyneet. Mutta kyllä niitä harvinaisempia Saabejakin vielä kadulla liikkuu, että malttia vain pitää olla, että myyntiin joku kaunis päivä tulevat. Toinen juttu onkin, onko ne enää halpoja...

Krooninen autokuume se minulla kokoajan on päällä. Tahto on löytää museoikäinen (tai no, 25-vuotta täyttänyt) hyvä kulkinen merkistä piittaamatta, mutta Saabihan se mielessä. Kai tässä täytyy vähän enempi kerätä säästöjä, että semmoisen allensa saa. Hinnat kun tahtovat karata ylös jo tuon ikäisissä. Olisin vain tajunnut menneinä vuosina jättää jonkun Saabin myymättä ;-)

Uusimmat jutut

Jaa |